top of page
Search
  • Writer's pictureKapsayan Alan

Sınıf içi mekan tasarımları

Updated: Nov 17, 2018









Katkı Sağlayan: Ece Kahraman

Okul: Koç Okulu

Düzey: 7. Sınıf

BranÅŸ: Ä°ngilizce


Deneyim Paylaşımı: Merhaba. Ben bu mekan tasarımı uygulamasını sınıfımda denedim. Öğrencilerimle önce beyin fırtınası yaptık. Oturma düzeninden ziyade öğrencilerim eğitim-öğretime nasıl katkıda sağlayabiliriz sorusuna cevap aradılar. Ben sınıfımı başka bir meslektaşımla paylaşıyorum ve sınıfta sağda ve solda olacak şekilde iki adet tahta ve projeksiyon var. Bunlar lojistik olarak beni ve öğrencilerimi planlama sürecinde oldukça zorladı. Ama sonuç olarak benim yerimi değiştiren/öğrencilerimle daha iç içe kılan ve öğrencilerimin her iki tahtayı da görebilecekleri bir mekan tasarımı yaptık. :)


Sonuç olarak, aslında teknolojinin ve bilgisayarımın beni ne kadar öğrencilerimden uzak kıldığını fark ettim.


KAPSAMA NOKTASI: Her öğrencinin farklılıklarını gözeten ve öğretmene de öğrencilerinin arasında mesleğini icra etme imkanı sunan bir mekan tasarımı


ÖĞRENCİ YORUMLARI:

Bence bu oturma düzeni daha rahat çünkü sınıfın her iki tarafını da görebiliyoruz.
Bu oturma düzeni bir harika!
Sınıf olarak beraber çalıştık ve en iyi mekan tasarımını yaptık. Sınıfı karşılıklı birbirimizi görecek şekilde iki sıra halinde düzenledik. Öğretmenimiz de aramızda oturuyor. Şu anda sınıf daha kalabalık gibi ama bu düzen yine de iyi işliyor.
Bu oturma düzeni aslında çok güzel oldu. Her iki tahtayı da görüyoruz ve çok rahatız. ★★★★★

Katkı Sağlayan: Buket Tanış

Okul: Halide Edip Adıvar MTAL

Düzey: 10. ve 11. Sınıflar

Branş: Çocuk Gelişimi


Deneyim Paylaşımı: Merhaba. Bu ve benzeri etkinlikleri öğretmenliğim boyunca zaman zaman gerçekleştirmiştim. Dolayısıyla öğrencilerim dersimde bu tarz etkinliklere alışkınlar. İlk söylediğimde anlamayacaklarını bekledim. Öte yandan, bu fikri çok açık bir şekilde kabul ettiler. Önce beyin fırtınası yaptık; çizdik, yazdık ve astık. Sonra, sınıfça bir ortak paydada buluştuk. Öğrencilerimden bu tasarladıkları mekanı uygulamalarını istedim ve öğrencilerim sınıfın fiziki durumunu değiştirdiler. Değişiklikler yapıldıktan sonra anlık geribildirim aldım ve ne mutlu ki öğrencilerim fikirlerine değer verilmesinden, kendilerinin de sınıf ortamında bir söz hakkı olmasından çok memnun olduklarını söylediler.


KAPSAMA NOKTASI: Her öğrenciye onlara söz hakkının tanındığı ve sesini duyurabildiği bir mekan tasarımı



75 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page